Is uw stad of gemeente klaar om een echte BOB te zijn?



Afgelopen winter blies BOB 20 kaarsjes uit met de campagne ‘Een beetje BOB bestaat niet. De échte BOB heeft nul op’. Ondanks de inspanningen om de volledige Belgische bevolking te sensibiliseren, blijft rijden onder invloed van alcohol een groot probleem. Daarom gaan de Belgische Brouwers en Assuralia, in samenwerking met de gewesten en het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, deze zomer nóg een stapje verder in hun nieuwe BOB-campagne.

Nul op? Bedankt BOB!


Rijden en drinken gaan niet samen, dat bewijzen de harde cijfers van de verkeersslachtoffers. Dat staat in schril contrast met de zalige zomermaanden die voor de deur staan. Iedereen geniet graag van een glaasje op een zonovergoten terras, op een stadsfestival, bij een lekkere barbecue of tijdens een match van het EK voetbal. Een frisse pint of een glas rosé horen er nu eenmaal bij, maar… niet als men moet rijden. Een échte BOB drinkt niet. Om verstandige en 100% nuchtere chauffeurs te bevestigen in hun goede gedrag pakt de BOB-campagne deze zomer uit met de slogan ‘Nul op? Bedankt, BOB!’.


Warme oproep tot steun


De zomercampagne gaat in juni 2016 van start. Om ze extra kracht bij te zetten, is de actieve medewerking van elke stad of gemeente, vereniging, bedrijf, horeca-uitbater, enz. meer dan welkom. Wij hopen dan ook dat u het beschikbare promotiemateriaal optimaal inzet en het gebruik ervan stimuleert bij alle diensten. De zomercampagne past trouwens perfect in het bredere lokale gezondheidsbeleid.

Op naar een zomer zonder zorgen!


Vanaf 28 april vindt u op de website www.partner.ikbob.be (log-in: bob2016 - paswoord: bedanktmerci) heel wat mogelijkheden om de BOB-campagne concreet te promoten. Ga zelf aan de slag met deze gratis tools en geef uw lokaal preventiebeleid een duwtje in de rug:

• Maak een gepersonaliseerde affiche voor de diensten en inwoners van uw stad of gemeente om te tonen hoe u BOB precies helpt.
• Download BOB-banners voor uw eigen website en e-mailsignaturen om een BOB-handtekening te zetten onderaan uw e-mails.
• Gebruik de drukklare prints met het BOB-logo, ideaal voor op T-shirts, affiches, schermen en andere communicatie voor de zomerse evenementen die in uw stad of gemeente doorgaan.
• Reserveer de BOB-blaasmachine voor uw evenement(en) en sensibiliseer bezoekers op een leuke manier: deze standalone automaat verdeelt BOB-sleutelhangers na een 0 promille ademtest.
• Deel de video ter promotie van de campagne.


Bent u er klaar voor?


Op www.partner.ikbob.be vindt u alle informatie. Met vragen kunt u terecht bij het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, de coördinator van de campagne (info@bob.be).
« Terug
Publicatiedatum
04-05-2016
Algemene voorwaarden | RSS | Nuttige links